Mérföldkőhöz érkezett a projekt
A TÁMOP 4.1.1. A-10/1/KONV-2010-0006 „Komplex hallgatói, intézményi és munkaerő-piaci szolgáltatásfejlesztés a Pannon Egyetemen” című projekt eredményeit 2012. május 31-én mutatták be Veszprémben.
A munkaerő-piaci alkalmazkodás fejlesztéséről Gadár László projekt menedzser számolt be, valamint Csomai Noémi ismertette a regionális, térségi szolgáltatóvá váláshoz szükséges fejlesztéseket. Egy közös felületet hoztak létre a hallgatók és a cégek számára, mellyel összehangolhatóvá válik a munkaerő-piaci kereslet és kínálat oldala. Az álláskereső portált 2009-ben helyezték üzembe, majd 2011-ben fejlesztették tovább.
A projekt keretében a Pannon Egyetem Felnőttképzési Intézete létrehozta a portál alapú kommunikációs hálózatot, elemzést készített az atipikus foglalkoztatási formák iránti kereslet-kínálatról, megtörtént a hiányszakmák feltérképezése, céltanfolyamokat szerveztek, illetve létrejött az ISEL labor.
A hallgatói-oktatói szolgáltatások fejlesztésében is jelentős eredmények születtek: 2010 július és 2012 május között 60%-os volt az online és 40%-os a személyes karrier- tanácsadás aránya az egyetemen. Emellett nagy hangsúlyt fektettek az életviteli és tanácsadó portál (tanacsado.uni-pannon.hu) fejlesztésére is, ahol megtekinthetőek az elhelyezkedést segítő tartalmak és az álláskeresőknek szóló tanácsok is. A projekt ideje alatt több, az elhelyezkedést segítő programot szerveztek, így például a Pannon Állásbörzét, a Diplomán Túl Tanácsadó Napot, valamint havonta megjelenik a Karrier hírlevél is. Az Útravaló kiadvány megjelenései és a tréningek, kurzusok is mind a hallgatók sikeres elhelyezkedését segítik elő.
A Pannon Egyetem Hallgatói Önkormányzata képviseletében Dobos Oszkár szakmai vezető mutatta be a hallgatói szolgáltatásfejlesztéseket. A projekt keretében szociális ösztöndíjprogramot, albérleti adatbázist és hallgatói közösségi portált hoztak létre, elektronikus terminálokat helyeztek ki az egyetem épületeiben.
A Karrier Iroda az alumni szolgáltatásait, köztük a Diplomás Pályakövető Rendszerét is fejlesztette. Nagy hangsúlyt fektetnek a tanulmányi életút követésére, valamint az elhelyezkedés kérdéskörére. A Minőségirányítási Iroda által gondozott a „Minőségirányítási rendszerek kialakítása és működtetése, szervezetfejlesztés” elnevezésű alprojektjének eredményeit dr. Csizmadia Tibor rektori megbízott mutatta be a rendezvényen. Céljuk a minőségirányítási tevékenységhez szükséges intézményi szintű képzések megtartása, valamint a minőségirányítási rendszerek folyamatos fejlesztése volt. A belső auditálási rendszer kiépítése intézményi szinten megtörtént, illetve oktatásszervezési kézikönyvet dolgoztak ki, több új tantárgyi tematikát fogadtak el, valamint megvalósult a kari és intézményi önértékelés.